Torsdag

Jaha, får försöka skriva ifatt lite av vad jag gjort med Lordi i veckan..
I tisdags hoppade vi med och red lektion för Malin och det gick väldans bra, duktig häst = nöjd och glad matte! :)
Själva huvudövningen gick egentligen ut på att rida öppna på långsidorna (inte så komplicerat kanske). Men eftersom att Lordi aldrig har gjort det förut så fokuserade jag mest på att ha honom ställd och sedan smyga in något steg "bogen in" och början till en öppna. Jag fokuserade hela tiden på att han skulle var positiv och ha en bra bjudning framåt, vill inte att han börjar bromsa sig igenom övningarna  vilket kan vara en utmaning eftersom att han är sjukt lat. Men han skötte sig superbra vilket var väldigt, väldigt roligt! :)
Igår fick han bara vila plus fick lite massage, han måste ha lite sånt så att han inte glömmer bort att han är en prins haha!
Idag blev det bara en skrittur i mörkret(skulle inte tacka nej till sommar nu), vi fick sällskap av Lasse och Trapani ungefär som vanligt. Men på hemvägen var allt inte som vanligt! Helt plötsligt fick båda hästarna världens ryck och skulle skena iväg på asfalten, lyckat! Som tur var så gick det bra och vi fick stopp på dom ganska snabbt..
 
 
Bild från när jag red i ridhuset för några veckor sedan... 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0