Dressyrträning osv..

Har haft en riktig stalldag idag, åkte ut vid tolv och kom inte hem för än vid halv sju ungefär.
Började med att träna för Malin, vilket gick bra! :)
Jag red ihop med en annan tjej som jag inte riktigt vet vad hon heter, men det var roligt att träna med någon i alla fall, oftast rider jag ju själv annars. Vi tränade på att ha hästen inåt-ställd och jag red med en bogen in känsla medan den andra tjejen red öppna, sedan skulle vi göra övergångar och behålla hästen i samma position. Det var lite klurigt först och det blev lite vingligt några gånger men sen gick det mycket bättre. Det positiva var att det var på grund av mig som det inte gick så bra först, så då blir det ju upp till mig att göra rätt istället. På det sättet är Lordi väldigt bra, han är inte så "förlåtande" i ridningen så man måste verkligen göra det man ska annars syns det på en gång.
Jag provade även att använda en "H-gjord" till min sadel idag istället för en vanliga gjorden, då kunde jag lägga sadeln mycket längre bak och så låg den mer stilla där. Ska få låna en likadan gjord och prova en gång till så ska jag fundera lite på om jag ska köpa en sån och ha i stället för den jag har. (Mkt intressant info haha)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0