Det här med att klippa hästen..

Ja alltså, det här med att klippa sin häst verkar ju vara en källa till diskussion har jag blivit varse.
Många undrar varför jag väljer att klippa Lordi när han bara är 4 år gammal plus att många kommenterat att han blir så "ful" i färgen jämfört mot om han har lite längre päls.
Och min spontana reaktion har väl blivit att jag funderar över hur människor har tid att fundera så mycket över vad andra gör och inte gör?! Jag förstår inte....
Men hur som, jag väljer att klippa Lordi dels för att han har väldigt tjock päls och därför står och kliar sig helt maniskt så fort han fäller. Men dels också för att jag helt enkelt tycker att det är snyggast och mest praktiskt med en klippt häst och jag vill därför att han ska vänja sig vid att bli klippt så tidigt som möjligt för att förhoppningsvis slippa en massa problem med det längre fram.
Jag får väl hoppas att detta klarade upp situationen lite ;)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0