Det här med rubrik ja...

Att hitta på rubriker är ju inte alltid det lättaste haha..
Hur som så var jag och Lordi med och red en dressyrclinic i måndagskväll. Tanken var från början att vi skulle vara två stycken med unghästar i första gruppen men den andra hästen skadade sig tyvärr tidigare under dagen. Verkligen super tråkigt!
Under den tiden som jag red pratade vi om påskjut och att hästen ska trampa på jämnt med båda bakbenen plus att vi kom in lite på det här med hur det ser ut när hästen spårar. Vad de andra fokuserade på vet jag tyvärr inte eftersom att jag inte hann titta på dom.
Lordi skötte sig i alla fall väldigt bra och kändes också bra, men när alla på läktaren började applådera så blev han skit rädd och stack haha! Men det är ju sånt som kan hända, så vi fick gå ner till läktaren igen och göra om och göra rätt ;)
Idag har vi tagit en liten tripp till Strömsholm för att få prinsens sadlar fixade, och det gick väl sådär. Hoppsadeln kommer dom att kunna bredda och fixa till så att den sitter bra igen. Men dressyr sadeln kan dom tydligen in fixa till så det var väl inte så mycket mer med det, men dom sa att den fortfarande sitter helt ok och jag kan rida i den fram till i höst och se hur han ser ut då och om det går att göra något åt den då.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0